VORES SERVICE

Insurello skridt for skridt

Her på siden kan du læse præcis hvordan vores service fungerer


Erstatningstesten

Derfor starter vi med en test:
Der er visse kriterier der skal være opfyldt for at vi kan hjælpe. Derfor stiller vi først nogle enkelte spørgsmål så du lynhurtigt har svar på, om det kan betale sig at oprette en sag.

Så lang tid tager det:
Testen tager maks 30 sekunder – hurtigt og nemt. Derefter tager det omkring 3 minutter at oprette din sag.

Sådan gør du:
Du klikker bare på det direkte link nedenfor. Alternativt kan du gå til vores startside hvor du nemt kommer igang.

Link:
Tag testen



Opret din sag

Hvorfor så mange spørgsmål:
Der er ganske mange detaljer man skal have på plads for at kunne vurdere en forsikringssag. Derfor stiller vi en del spørgsmål for at have det bedst mulige udgangspunkt for at vurdere din sag.

Så lang tid tager det:
Det tager omkring 3 minutter at besvare spørgeskemaet.

Sådan gør du:
Efter testen kan du oprette din sag med det samme. Du modtager også et link på mail, så du kan oprette sagen senere hvis du ikke har tid med det samme.



Vurdering af din sag

Derfor skal du booke tid:
Vi kan danne os et godt overblik over din sag når du udfylder spørgeskemaet. Vi er derfor allerede godt klædt på til at tale om din sag når vi ringer dig op. Men som oftest er der detaljer der er vigtige for, at vi kan danne os det fulde overblik, og vurdere præcis hvordan vi bedst kan hjælpe dig.

Sådan booker du tid:
Når du har udfyldt spørgeskemaet sender vi dig en mail med et link til at booke en tid.

Hvis du ikke modtager en mail:
Det kan ske at vores mail havner i spamfilteret, så check der. Kan du fortsat ikke finde den kan du altid sende en mail til kundeservice.



Digital Fuldmagt

Derfor skal vi bruge en fuldmagt:
For at varetage din sag på vegne af dig, skal vi bruge en gyldig fuldmagt, der gør os til din partsrepræsentant. Fuldmagten har to formål:

– Den giver os ret til at kommunikere og udveksle personfølsomme oplysninger med forsikringsselskaber, samt andre institutioner der kan have relevans for din sag, såsom din læge.

– Den er din sikkerhed for, at vi håndterer din sag ansvarligt.

Sådan gør du:
Din sagsbehandler gør fuldmagten klar til dig. Vi skal blot bruge dit personnummer, hvilket vi beder dig oplyse i telefonen. Du vil kort herefter modtage en mail og en SMS fra en Service der hedder Scrive med den digitale fuldmagt klar til underskrift. Fuldmagten underskrives med NemID, hvilket gør den juridisk gyldig.

Så lang tid tager det:
Det tager blot få sekunder at underskrive. Du er naturligvis velkommen til at læse den grundigt igennem inden du underskriver.



Behandling af din sag

Sådan fungerer sagsbehandlingen:
Der er tre typiske kategorier din sag kan falde ind under. Herunder kan du læse hvordan et typisk behandlingsforløb ser ud for hver af de tre kategorier.

Ny sag der skal anmeldes til din forsikring:
– Denne type sagsbehandling starter typisk ud i samarbejde med dig. Vi guider dig igennem anmeldelsen, hvorefter vi indsender fuldmagten med sagsovertagelse til din forsikring. Skal den anmeldes til flere forsikringer hjælper vi dig naturligvis med dette.

– Hvis skaden er sket for nyligt vil der være to forskellige tidslinier. Dit forsikringsselskab skal inden for 14 dage vurdere om der er tale om et ulykkestilfælde dækket af din forsikring. Du kan derefter få dækket behandlingsudgifter til f.eks. fysioterapi. Herefter går der op til et år før din såkaldte méngrad kan vurderes. Méngraden er en betegnelse for graden af vedvarende skade. Hvis du fortsat er i behandling med henblik på forbedring af din tilstand, så udskydes vurderingen til du er færdigbehandlet (se sektionen omkring lægefaglig dokumentation)

– En almindelig ulykke kan anmeldes i op til 3 år efter skaden er sket. Der gælder dog andre regler for arbejdsskader, fejlbehandling og overfald. Hvis din skade er mere end 1 år gammel, og du ikke længere behandles med henblik på forbedring, så kan din méngred vurderes med det samme. Dette foregår ved, at forsikringsselskabets lægekonsulenter gennemgår relevante lægejournaler. I nogle tilfælde kan der være behov for, at du skal tilses af en speciallæge for at få udarbejdet en speciallægeerklæring. Dette kan f.eks. være hvis det ikke endeligt kan konkluderes ud fra den dokumentation, der allerede foreligger, at der er tydelig årsagssammenhæng imellem skaden og de problemer du måtte have (Se sektionen omkring lægelig dokumentation).

Eksisterende sag der er under behandling hos dit forsikringsselskab:
– Hvis din sag er igangværende indsender vi fuldmagten med besked om, at vi overtager sagen. Her ser vi altid på den konkrete sag, og vurderer om der er noget der skal gøres med det samme, eller om der blot skal afventes at méngraden er klar til at blive vurderet. Méngraden kan tidligst vurderes et år efter man er kommet til skade, og først når man er færdigbehandlet. Dvs. når det ikke længere kan forventes at ens tilstand forbedres over tid (se også sektionen omkring lægefaglig dokumentation).

– Hvis der er tale om en sag der her er blevet afvist, f.eks. hvis méngraden er under 5% og ens forsikring dækker fra 5%, så kan vi gennemgå din sag for at vurdere, om der er sket en fejl, og om méngraden derfor skal revurderes med henblik på at blive forhøjet.

Der kan være mange årsager til at en sag afvises, og vi går ind og vurderer om der kan gøres noget i den enkelte sag. Fælles er dog, at det næsten altid handler om den lægelige dokumentation (se sektion omkring lægefaglig dokumentation).

Tidligere sag der ønskes genåbnet:
– Hvis din sag allerede er afsluttet og en erstatning er udbetalt, kan vi i nogle tilfælde hjælpe dig med at genoptage din sag. Det kan f.eks. være hvis din tilstand er betragteligt forværret siden din méngrad blev vurderet, og sagen afgjort. Disse sager kræver, at der er meget overbevisende lægelig dokumentation, der kan påvise at tilstanden er forværret, og at den oprindelige ulykke er årsagen (se sektion omkring lægefaglig dokumentation).



Lægefaglig dokumentation

Generelt:
– Det er utrolig vigtigt at dokumentationen fra dine lægefaglige behandlere er grundig og tydelig. Det er i denne vurderingsfase, at der ofte kan ske fejl, og hvor en sag afvises pga. af manglende eller misvisende dokumentation. Her kan vi hjælpe dig med at sikre, at alting er på plads. Sommetider afvises en sag hvorefter det er nødvendigt at klage, for at få sagen revurderet med ny dokumentation eller tidligere dokumentation, der ikke har været taget i betragtning.

Kom godt fra start:
Det skal siges, at dine chancer for at få erstatning klart er bedst, hvis der er styr på dokumentationen fra start. Vi vil derfor anbefale, at du kontakter os så tidligt som muligt i forløbet, så vi kan hjælpe dig godt fra start.



Afslutning af din sag og udbetaling af erstatning

Udbetaling af din erstatning:
Når din sag er færdigbehandlet hos forsikringsselskabet, og vi er enige om, at forløbet er tilfredsstillende, så afslutter vi din sag. Skulle din situation blive forværret kan vi naturligvis hjælpe dig med at genåbne sagen.

Afslutning af din sag:
Når erstatningen er fastlagt af dit forsikringsselskab, og vi har accepteret vurderingen, så udbetaler forsikringsselskabet din forsinkringssum til os. Vi tager et fast honorar for vores service, der typisk vil ligge på 20-25% af din erstatning – dog maks. 30% inklusiv moms. Men er du f.eks. berettiget til en meget stor erstatning på over 1 million, har vi et loft på 50.000 kr, så vi tager aldrig mere end det. Du kan læse nærmere om vores betalingsmodel under vilkår. Vi udbetaler straks din erstatning til din oplyste bankkonto.
Vi tager ikke nogen betaling for vores arbejde, hvis vi ikke sikrer dig erstatning: No cure, no pay-princippet! Det synes vi er fair 🙂


Klar til at prøve vores service?

Her er et direkte link til vores hurtige Erstatningstest

Alternativt kan du læse mere om hvem Insurello er og hvorfor vi er her: Om os


Kommer snart: Forsikringsskolen

Forsikringsskolen er en side hvor du kan læse alt om forsikringer. Vi vil gerne dele ud af vores viden, og gøre det lettere for dig at forstå, hvordan du bedst kan sikre at du får den forsikring du fortjener. Her kan du også læse meget mere om hvorfor sager afvises, samt hvornår vi vil kunne hjælpe dig med at få godkendt din skade og få erstatning.

Vi poster et link her, så snart siden er klar.


Det med småt

Vil du gerne læse mere om den juridiske del af vores service? Nederst på alle vores sider finder du link til vores vilkår, persondatapolitik, samt cookiepolitik.


Kontakt:

Er der noget du er i tvivl om, eller har du brug for hjælp kan du altid sende en mail til vores kundeservice.