Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at administrere kundeforholdet, f.eks. til at registrere dine oplysninger i vores kunderegister og holde dem opdaterede, samt til at kommunikere med dig til samme formål.
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af aftalen med dig i overensstemmelse med vores Vilkår.
Opbevaringsperiode: Personoplysningeropbevares til dette formål, så længe kundeforholdet er aktivt og ikke afsluttet.
Kundeforholdet er aktivt, så længe du har en igangværende sag hos os, eller hvis du har interageret med os i løbet af den sidste tolv (12) måneders periode.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at administrere din brugerkonto på vores onlineportal, f.eks. til at registrere din brugerkonto, give dig adgang til onlineportalen og kommunikere med dig til samme formål.
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af kontrakten med dig i henhold til vores Vilkår.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe din brugerkonto er aktiv. Din brugerkonto er aktiv, hvis du har brugt din brugerkonto i løbet af de sidste tolv (12) måneder (f.eks. logget ind på onlineportalen).
Hvad gør vi: Hvis du er kontaktperson for en leverandør eller en samarbejdspartner, behandler vi dine personoplysninger til at administrere forholdet til den virksomhed eller organisation, som du arbejder for, f.eks. til at registrere dig som kontaktperson, administrere fakturaer og kommunikere til samme formål.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at forvalte forholdet til den virksomhed eller organisation, som du arbejder for. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især i tilfælde af almindelige personoplysninger, der normalt behandles i forbindelse med et forhold til en leverandør eller en partner.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe der er et aktivt samarbejdsforhold.
Hvad gør vi: Vi behandler dine personoplysninger til at behandle ordrer, f.eks. til at afgive eller modtage ordren og kommunikere til samme formål.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at behandle ordrer. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når det drejer sig om almindelige personoplysninger, der normalt håndteres i forbindelse med en ordre på et produkt eller en tjeneste.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe det er nødvendigt for at håndtere ordren.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at besvare spørgsmål, når du kontakter os, og til at yde kundeservice.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at besvare dine spørgsmål og yde kundeservice. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du kontakter os.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i tolv (12) måneder fra det tidspunkt, hvor sagen blev afsluttet, eller tidspunktet for den sidste kommunikation i samme tilfælde.
Hvis du er kunde, gemmes dine personoplysninger til dette formål under kundeforholdet.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at håndtere krav på din forsikring, f.eks. til at registrere din sag, indberette skaden til de relevante forsikringsselskaber, kommunikere med dig og de berørte forsikringsselskaber om kravet og til at administrere eventuel udbetalt forsikringserstatning.
Derudover behandler vi dine personoplysninger, hvor det er relevant, til at søge prøvelse af en afgørelse, klageafgørelser og til at forhandle med det relevante forsikringsselskab om din skade.
Hvis du har registreret en skadessag, men ikke har givet de oplysninger, der er nødvendige for, at vi kan behandle din sag, kan vi også bruge dine personoplysninger til at kommunikere med dig for at supplere din sag og til at følge op med dig, hvis du ønsker, at vi fortsat skal forfølge din sag.
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af aftalen med dig i overensstemmelse med vores Vilkår.
Etablere retskrav (artikel 9. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe du har en igangværende sag og i en periode på tolv (12) måneder efter, at sagen er afsluttet. Dette skal gøre det muligt at genoptage en tidligere afsluttet sag inden for en vis frist, hvis der er grund til det, f.eks. hvis der fremkommer yderligere relevante oplysninger i sagen.
Din sag er er igang, så længe du kan være berettiget til erstatning i henhold til det pågældende forsikrings vilkår, eller indtil sagen er afsluttet i overensstemmelse med vores generelle servicevilkår. Din sag kan f.eks. afsluttes, hvis vi vurderer, at betingelserne for erstatning ikke er opfyldte, eller hvis du ikke har givet de nødvendige oplysninger, som vi har anmodet om til at behandle din sag inden for en periode på tolv (12) måneder regnet fra din sidste interaktion med os.
Så længe din sag er i gang, betyder det, at dine personoplysninger gemmes i forholdet til den aktuelle forældelsesfrist for den pågældende forsikring og i længere tid, hvis det er nødvendig for at behandle dine krav og afslutte sagen. Den tid, du kan være berettiget til erstatning (gældende forældelsesfrist), varierer mellem forskellige typer forsikringer. Typisk er forældelsesfristen op til ti (10) år fra skadestidspunktet, men for nogle typer forsikringer er tiden længere, f.eks. for personskadeforsikring, og i så fald gemmes oplysningerne for denne længere periode til dette formål.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at håndtere din kompensations- eller erstatningssag, f.eks. til at registrere din sag, anmelde skaden til den aktør, som du har et erstatningskrav mod, kommunikere med aktøren og dig om sagen og til at administrere eventuel udbetalt erstatning.
Derudover behandler vi dine personoplysninger, hvor det er relevant, til at søge prøvelse af en afgørelse, klage over afgørelser og til at forhandle med den relevante part om dit erstatningskrav.
Hvis du har registreret en sag, men ikke har givet de oplysninger, der er nødvendige for, at vi kan behandle din sag, kan vi også bruge dine personoplysninger til at kommunikere med dig for at supplere din sag og til at følge op med dig, hvis du ønsker, at vi fortsat skal forfølge din sag.
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af aftalen med dig i overensstemmelse med vores Vilkår.
Etablere retskrav (artikel 9. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe du har en igangværende erstatningssag og i en periode på tolv (12) måneder efter, at sagen er afsluttet. Dette skal gøre det muligt at indlede en tidligere afsluttet sag inden for en vis frist, hvis der er grund til det, f.eks. hvis der fremkommer yderligere relevante oplysninger i sagen.
Din erstatningssag er i gang, så længe du kan være berettiget til erstatning, eller indtil sagen er afsluttet i overensstemmelse med vores generelle servicevilkår. Din sag kan f.eks. afsluttes, hvis vi vurderer, at betingelserne for erstatning ikke er opfyldte, eller hvis du ikke har givet de nødvendige oplysninger, som vi har anmodet om til at behandle din sag inden for en periode på tolv (12) måneder regnet fra din sidste interaktion med os.
Så længe din sag er i gang, betyder det, at dine personoplysninger gemmes i forholdet til den aktuelle forældelsesfrist for det pågældende krav og i længere tid, hvis det er nødvendig for at behandle dine krav og afslutte sagen. Den tid, du kan være berettiget til erstatning (gældende forældelsesfrist), varierer. Typisk er forældelsesfristen op til ti (10) år, og i personskadesager typisk op til tredive (30) år fra skadestidspunktet.
Hvad vi gør: Hvis du giver dit samtykke til vores brug af cookies og lignende teknologier til at aktivere funktionalitet på vores hjemmeside, behandler vi dine personoplysninger til dette formål, f.eks. til at huske dine indstillinger og præferencer. Dette er for at give dig en bedre brugeroplevelse på hjemmesiden.
Samtykke (artikel 6, stk. 1, litra a), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger sker på grundlag af det samtykke, du giver ved at acceptere brugen af cookies og lignende teknologier til samme formål, for at muliggøre funktionalitet på hjemmesiden.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes i den periode, der er angivet i vores cookiepolitik.
Hvad vi gør: Hvis du har knyttet en konto, såsom en e-mail-konto, til vores tjeneste for at indsamle oplysninger til erstatningskrav og lignende andre krav, behandler vi dine personoplysninger til regelmæssigt at oprette forbindelse til den eller de relevante konti til dette formål. Du kan til enhver tid opsige denne tjeneste og dermed fjerne vores adgang til din konto.
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at overholde vores specifikke vilkår og betingelser for denne tjeneste.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i den tid, du bruger tjenesten. Ethvert grundlag for erstatning og krav gemmes i en periode på tolv (12) måneder fra indsamlingstidspunktet.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at afgive tilbud og markedsføring, herunder til dig relevant og personlig markedsføring i forskellige kanaler, f.eks. via e-mail, på sociale medier og i andre digitale kanaler.
Vi behandler dine personoplysninger til samme formål til at sende undersøgelser til dig og kommunikere med dig om konkurrencer, arrangementer og lignende aktiviteter.
Hvis vi har afsluttet en sag, som du har registreret hos os, kan vi også bruge dine personoplysninger til at følge op med dig, om du ønsker, at vi skal åbne din sag og fortsætte med at behandle den.
Ved at give os din e-mailadresse giver du i henhold til markedsføringsloven dit samtykke til vores elektroniske markedsføring af vores egne og samarbejdspartneres ydelser. Du kan til enhver tid afmelde dig mails ved at klikke på afmeldingslinket i mailen.
For at kunne afgive relevante og tilpassede tilbud (individualiserede tilbud) kan profilering af dine personoplysninger ske ved blandt andet at analysere din brugeradfærd på vores hjemmesider og i vores digitale kanaler og din kommunikationshistorik.
Til dette formål deler vi også dine personoplysninger med sociale netværksplatforme. Se længere nede under afsnittet om, hvilke modtagere personoplysninger deles med, for at få flere oplysninger.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at levere tilbud og markedsføring, herunder tilpasset og personlig markedsføring. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du altid kan vælge at afvise fremtidig direkte markedsføring.
Opbevaringsperiode:
For dig, der er kunde: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe du har et aktivt kundeforhold eller en brugerkonto og i en periode på tolv (12) måneder derefter til samme formål. Hvis du ikke har en igangværende sag hos os og ikke har interageret med os, gemmer vi dine personoplysninger til dette formål i en periode på maksimalt 24 måneder.
For dig, der endnu ikke er kunde hos os: Hvis der ikke er noget kundeforhold, og du ikke har registreret en brugerkonto, gemmes dine personoplysninger til dette formål i en periode på tre (3) måneder fra indsamlingen af personoplysningerne. Det er herved forudsat, at du ikke har afvist direkte markedsføring i mellemtiden.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at gennemføre kundeundersøgelser, f.eks. til at beslutte, hvilken målgruppe, der skal rettes en undersøgelse til, hvilke spørgsmål der skal stilles i en undersøgelse, sende undersøgelsen ud og til at indsamle og analysere resultaterne af en undersøgelse. Dine meninger om vores forretning og tjenester er vigtige for os og for at gøre det muligt for os at forbedre vores forretning og tjenester. For at resultaterne af en kundeundersøgelse skal være så gode som muligt, kan vi bruge personoplysninger, som vi tidligere har indsamlet om dig, f.eks. i forbindelse med en registreret sag.
Du kan til enhver tid afmelde dig mails ved at klikke på afmeldingslinket i mailen eller ved at kontakte os.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at gennemføre kundeundersøgelser for at indsamle dine synspunkter om vores forretning og vores varer og tjenester. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når det er frivilligt at deltage i vores kundeundersøgelser.
Udtrykkeligt samtykke (artikel 9, stk. 2, litra a), i GDPR). Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles på grundlag af dit udtrykkelige samtykke, som du giver i forbindelse med deltagelse i kundeundersøgelsen.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Når individuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, f.eks. anvendes til at målrette undersøgelsen til den rette målgruppe (og ikke til at indsamle yderligere følsomme personoplysninger), sker en sådan videreanvendelse på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål under undersøgelsen og i en periode på tre (3) måneder derefter for at kompilere resultaterne af undersøgelsen. Derefter sletter eller anonymiserer vi dine personoplysninger.
Rapporter og resultater på et overordnet niveau, der ikke indeholder personoplysninger og statistikker, gemmes indtil videre, eller indtil de slettes.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med vores nyhedsbreve, f.eks. til at udsende nyhedsbrevet.
Du kan til enhver tid afmelde dig mails ved at klikke på afmeldingslinket i nyhedsbrevet eller ved at kontakte os.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at sende vores nyhedsbrev til dig. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du selv frivilligt har tilmeldt dig nyhedsbrevet og til enhver tid kan vælge at afmelde dig.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål indtil videre, og indtil du afmelder dig nyhedsbrevet.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester i forskellige kanaler, f.eks. informere dig om ting, der sker i vores forretning, ændringer i vores tjenester eller om nye tjenester, som vi tilbyder via e-mail, på sociale medier og i andre digitale kanaler.
Hvis du efter særlig aftale har aftalt, at vi medtager og behandler dine personoplysninger i henhold til vores kommunikation, behandler vi også dine personoplysninger til dette formål.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du altid kan vælge at afvise forsendelser til dette formål.
Udtrykkeligt samtykke (artikel 9, stk. 2, litra a), i GDPR). Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles på grundlag af dit udtrykkelige samtykke, som du giver i forbindelse med indgåelse af aftalen med dig om Behandlingen af dine personoplysninger i vores kommunikation til at kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe du har et aktivt kundeforhold eller en brugerkonto og i en periode på tolv (12) måneder derefter til samme formål.
Hvis der ikke er noget kundeforhold, og du ikke har registreret en brugerkonto, gemmes dine data til dette formål i en periode på tre (3) måneder fra indsamlingen af personoplysningerne.
Hvis du – efter særlig aftale – har accepteret behandlingen af dine personoplysninger til dette formål, vil dine personoplysninger blive opbevaret i samme periode, som aftalen gælder.
Personoplysninger, der offentliggøres i vores digitale kanaler, f.eks. i vores feeds på sociale medier, gemmes som udgangspunkt til dette formål indtil videre.
Hvad vi gør: Hvis du er pårørende til en medarbejder eller en person, der arbejder for os, behandler vi dine personoplysninger, hvis det er nødvendigt, til at gemme dine kontaktoplysninger og til at kommunikere med dig i tilfælde af en ulykke, sygdom eller lignende begivenhed.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at kommunikere med pårørende til medarbejdere eller personer, der arbejder for os i forbindelse med en ulykke, sygdom eller lignende begivenhed. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, særligt i forhold til, at der er tale om uskadelige oplysninger, og at det må antages at være i din interesse, at vi kontakter dig i forbindelse med en ulykke, sygdom eller lignende hændelse vedrørende en person, som du er pårørende til.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, indtil den medarbejder eller person, der arbejder for os, underretter os om andet, men ikke længere end medarbejderens ansættelse ophører, eller opgaven slutter for den person, der arbejder for os.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger, som du og andre har delt med os i forbindelse med intern og ekstern kommunikation på arbejdspladsen, f.eks. når vores medarbejdere kommunikerer med hinanden og eksterne personer via e-mail for at udføre deres opgaver.
Hvis du er kunde, sker dine personoplysninger i forbindelse med kommunikation også til andre formål, f.eks. til at administrere kundeforholdet, til at håndtere dit erstatningskrav eller til at give tilbud og markedsføring, hvis du ikke har afvist sådanne meddelelser.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i, at vores medarbejdere kommunikerer internt og eksternt på arbejdspladsen. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især i tilfælde af personoplysninger, der normalt behandles til dette formål.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i en periode på tolv (12) måneder regnet fra datoen for den sidste kommunikation i samme samtale eller tilfælde.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at følge op på og evaluere vores aktiviteter, f.eks. til at udarbejde statistik over erstatningssager og udbetalte forsikringserstatninger. Ingen profilering finder sted inden for rammerne af denne behandling.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at følge op på og evaluere virksomheden. Dette er for at vi kan udvikle vores forretning og tjenester. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i en periode på 27 måneder fra indsamlingstidspunktet.
Rapporter og resultater på et overordnet niveau, der ikke indeholder personoplysninger og statistikker, gemmes indtil videre, eller indtil de slettes.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at foretage analyser for at skabe kundeindsigt på et overordnet niveau. Det er for at vi kan få en bedre forståelse og indsigt i vores kunders adfærd og mønstre, så vi kan udvikle og forbedre vores forretning og vores ydelser til vores kunders behov. Vi profilerer ikke dine personoplysninger til dette formål, da analyser udføres på aggregerede data, for vi er ikke interesserede i din specifikke adfærd, men vores kunders adfærd på et overordnet niveau.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at foretage analyser for at skabe kundeindsigt. Dette er for at vi kan udvikle og forbedre vores forretning og vores tjenester til vores kunders behov. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i en periode på 27 måneder fra indsamlingstidspunktet.
Rapporter og resultater på et overordnet niveau, der ikke indeholder personoplysninger og statistikker, gemmes indtil videre, eller indtil de slettes.
Hvad gør vi: Hvis du er kontaktperson for en af vores leverandører eller partnere, behandler vi dine personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at følge op på og evaluere forholdet til leverandøren eller samarbejdet.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at følge op på og evaluere forholdet til leverandører og partnere. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især i tilfælde af almindelige personoplysninger.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i en periode på 27 måneder fra indsamlingstidspunktet.
Rapporter og resultater på et overordnet niveau, der ikke indeholder personoplysninger og statistikker, gemmes indtil videre, eller indtil de slettes.
Hvad vi gør: Det er vigtigt for os at forstå, hvordan vores hjemmeside og vores digitale kanaler og tjenester bruges. Dette er for at vi løbende kan forbedre vores hjemmeside, vores digitale kanaler og tjenester. Vi behandler derfor dine personoplysninger til dette formål, f.eks. når vi indsamler og analyserer data om, hvilke sider der besøges på vores hjemmeside, og hvordan vores tjenester bruges.
Samtykke (artikel 6, stk. 1, litra a), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger sker på grundlag af det samtykke, du har givet ved at acceptere brugen af cookies og lignende teknologier til samme formål, dvs. til at analysere brugen af hjemmesiden.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes i den periode, der er angivet i vores cookiepolitik.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger, når vi udfører overordnede analyser, til at udvikle og forbedre vores forretning, forretningspraksis og strategier. Det er vigtigt for os løbende at udvikle vores drift, blandt andet så vi kan arbejde mere effektivt. Vi profilerer ikke dine personoplysninger inden for rammerne af denne behandling.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at gennemføre omfattende analyser for at udvikle og forbedre vores forretning, forretningspraksis og strategier. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i en periode på 27 måneder fra indsamlingstidspunktet.
Rapporter og resultater på et overordnet niveau, der ikke indeholder personoplysninger og statistikker, gemmes indtil videre, eller indtil de slettes.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger, når det er nødvendigt for at teste, udvikle og forbedre vores tjenester. Det er vigtigt for os løbende at udvikle services for at imødekomme dine og andre kunders forventninger og behov.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at teste, udvikle og forbedre vores tjenester. Dette er for at vi kan imødekomme dine og andre kunders forventninger og behov. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i den tid, der er nødvendig for at anonymisere data, teste funktionalitet, udføre og verificere rettelser, hvilket normalt er en periode på op til tre (3) måneder regnet fra handlingen.
Hvad vi gør: Skulle hele eller en del af virksomheden blive solgt, på anden måde overført (f.eks. gennem en fu-sion) eller omstruktureret, behandler vi dine personoplysninger til dette formål, hvis det er nødvendigt. Hvis en køber skulle overtage virksomheden, vil dine personoplysninger i vores kunderegister blive overført og videregi-vet til køber. En køber kan også være en virksomhed inden for koncernen. I så fald vil den virksomhed, der har erhvervet virksomheden, være ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, og at brugen sker til de samme formål som angivet i denne persondatapolitik, medmindre du får besked om andet i forbindelse med be-handlingen. For visse typer af overdragelse vil der ikke foreligge en behandling af dine personoplysninger, da dine personoplysninger vil blive betragtet som blivende i virksomheden og ikke videregivet til køberen.
Relevante kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for salg eller omstrukturering af hele eller en del af virksomheden fra sag til sag
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at administrere et salg eller en omstrukturering af hele eller en del af virksomheden. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, hvis køberen driver den samme eller lignende forretning som os.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe dit kundeforhold eller din brugerkonto er aktiv, og i den tid derefter, der er nødvendig for at håndtere salget eller omstruktureringen.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at afholde møder, webinarer og lignende aktiviteter, f.eks. til at registrere din deltagelse og kommunikere med dig om aktiviteten.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at afholde møder, webinarer og lignende aktiviteter. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du frivilligt vælger at deltage i et møde, webinar eller lignende aktivitet.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i den tid, mødet, webinaret eller aktiviteten udføres. Hvis mødet eller webinaret optages for at dokumentere mødet eller webinaret, gemmes optagelsen som udgangspunkt indtil videre.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at gennemføre konkurrencer, arrangementer og lignende aktiviteter, f.eks. til at registrere din deltagelse, til at kommunikere med dig om aktiviteten og, hvor det er relevant, til at offentliggøre oplysninger om vinderne på vores hjemmeside og i vores digitale kanaler.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at gennemføre konkurrencer, arrangementer og lignende aktiviteter. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du frivilligt vælger at deltage i en konkurrence, begivenhed eller lignende aktivitet.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i løbet af den tid, hvor konkurrencen, begivenheden eller aktiviteten udføres.
Hvad vi gør: Hvis du har deltaget i en aktivitet, som vi har udført, behandler vi dine personoplysninger til at følge op på og evaluere aktiviteten, f.eks. til at udarbejde statistik over, hvor mange personer der har deltaget i aktiviteten og til at planlægge fremtidige aktiviteter.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at følge op på og evaluere afsluttede aktiviteter. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især i tilfælde af almindelige personoplysninger.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i en periode på op til 13 måneder fra den aktuelle aktivitets gennemførelse.
Rapporter og resultater på et overordnet niveau, der ikke indeholder personoplysninger og statistikker, gemmes indtil videre, eller indtil de slettes.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger, når det er nødvendigt for at fastlægge, gøre gældende, forsvare og håndhæve retskrav i en konkret sag, f.eks. i forbindelse med en tvist eller en retsproces.
De relevante kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at fastlægge og håndhæve retskravet i den enkelte sag
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at fastlægge eller håndhæve et krav i et individuelt tilfælde. Vores vurdering er, at denne legitime interesse klart vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Etablere retskrav
(Artikel 9. 2, litra f), i GDPR). Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, der behandles til dette formål, foretages på grundlag af undtagelsen for fastlægge eller håndhæve retskrav.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål, så længe dit kundeforhold eller din brugerkonto er aktiv, og i en periode på op til ti (10) år derefter. Har vi forinden afsluttet en eller flere af dine sager, gemmes disse dog aldrig i mere end 10 år efter den blev afsluttet eller hvis relevant seneste aktivitet om sagen.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger, når det er nødvendigt for at overholde vores retlige forpligtelser, f.eks. krav i henhold til bogføringsloven og GDPR med supplerende lovgivning, f.eks. databeskyttelsesloven.
Relevante kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at overholde den respektive retlige forpligtelse.
Retlig forpligtelse (artikel 6, stk. 1, litra c), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i den tid, der er nødvendig for at overholde den respektive retlige forpligtelse, som vi har. Personoplysninger opbevares f.eks. i regnskabsmateriale i fem (5) år regnet fra udgangen af det kalenderår, hvor det pågældende regnskabsår sluttede i overensstemmelse med bogføringsloven.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at besvare retlige anmodninger fra myndigheder, f.eks. politiet, skatteverket eller enhver anden myndighed.
Alle kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at besvare og vurdere anmodningen i det enkelte tilfælde. Normalt drejer det sig om identifikationsdata, kontaktoplysninger, billed- og lydmateriale, profildata, kommunikation, kommunikationshistorik og sagshistorik.
Retlig forpligtelse (artikel 6, stk. 1, litra c), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Hvis der ikke er en udtrykkelig retlig forpligtelse for os til at besvare en anmodning fra en myndighed, men hvor vi alligevel vurderer, at vi og den relevante myndighed har en legitim interesse i, at vi besvarer anmodningen, sker behandlingen på baggrund af en interesseafvejning, hvis vi i det enkelte tilfælde vurderer, at vores og myndighedens legitime interesse i Vi besvarer anmodningen opvejer din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes i den tid, der er nødvendig for at besvare anmodningen, og i en periode på ti (10) år derefter for at dokumentere og kunne vise, at anmodningen er blevet besvaret.
Hvad vi gør: Hvor det er relevant, optager vi telefonopkald og digitale møder, når vi behandler krav og erstatningssager, eller hvis du kontakter vores kundeservice. Dette er for at dokumentere samtalen eller mødet til samme formål.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at optage telefonopkald og digitale møder med henblik på at håndtere krav og erstatningssager. Dette er for at dokumentere samtalen eller mødet. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Etablere retskrav
(Artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR) . Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, der behandles til dette formål, foretages på grundlag af undtagelsen for at fastlægge eller håndhæve retskrav.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i en periode på 30 dage regnet fra opkaldet eller mødet.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger, når det er nødvendigt for at beskytte og sikre vores medarbejderes sikkerhed, f.eks. i tilfælde af trusler eller lignende hændelser mod vores personale.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at beskytte og sikre vores medarbejderes sikkerhed, f.eks. i tilfælde af trusler eller lignende hændelser. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især med hensyn til formålet.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes til dette formål i den tid, der er nødvendig for at undersøge hændelsen og træffe de nødvendige foranstaltninger i forbindelse med hændelsen, f.eks. indsende en anmeldelse til politiet eller anden retshåndhævende myndighed.
Hvad vi gør: Vi behandler dine personoplysninger til at sikre den nødvendige tekniske funktionalitet og sikkerhed på vores hjemmeside og i vores IT-systemer, f.eks. i forbindelse med backup, adgangskontrol og fejlbehandling.
Alle kategorier af personoplysninger, der er specificeret i forhold til andre formål.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at sikre vores it-systemers tekniske funktionalitet og sikkerhed. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Særlige kategorier af personoplysninger. Behandlingen af særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger) til dette formål sker på grundlag af det samme retsgrundlag, der er angivet til det formål, hvortil oplysningerne blev indsamlet, f.eks. til behandling af en skadessag.
Opbevaringsperiode: Personoplysninger gemmes i samme periode som angivet i forhold til det respektive relevante formål med behandlingen af personoplysninger.
Personoplysninger i logfiler til fejlfinding og fejl- og hændelsesstyring gemmes i en periode på 13 måneder regnet fra tidspunktet for loghændelsen.
Personoplysninger i sikkerhedskopier gemmes i en periode på 13 måneder fra tidspunktet for sikkerhedskopien
Formål: Håndtere din skadessag
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af kontrakten med dig i henhold til vores Vilkår.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav .
Formål: Håndtere din erstatningssag
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af kontrakten med dig i henhold til vores Vilkår.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav .
Formål: Administrere kundeforholdet
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Når de pågældende koncernselskaber har behov for at kommunikere med hinanden til dette formål, f.eks. hvis en sag er blevet forelagt det forkerte koncernselskab og skal håndteres af et andet koncernselskab, sker behandlingen med støtte fra en interesseafvejning for at opfylde vores legitime interesse i at forvalte kundeforholdet bedst muligt. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når det skulle være i din interesse at modtage den bedst mulige kundeservice.
Formål: Administrere forholdet til leverandører og samarbejdspartnere
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at forvalte forholdet til den virksomhed eller organisation, som du arbejder for. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især i tilfælde af ikke-følsommealmindelige personoplysninger, der normalt håndteres i forbindelse med et forhold til en leverandør eller en partner.
Formål: Administrere ordrer
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at behandle ordrer. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når det drejer sig om almindelige personoplysninger, der normalt håndteres i forbindelse med en ordre på et produkt eller en tjeneste.
Formål: Besvare spørgsmål og give kundeservice
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at besvare dine spørgsmål og yde kundeservice. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du kontakter os.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav .
Formål: Afgive tilbud og markedsføring
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at levere tilbud og markedsføring, herunder tilpasset og personlig markedsføring. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du altid kan vælge at afvise fremtidig direkte markedsføring.
Formål: Gennemførelse af kundeundersøgelser
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at gennemføre kundeundersøgelser for at indsamle dine synspunkter om vores forretning og vores varer og tjenester. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når det er frivilligt at deltage i vores kundeundersøgelser.
Udtrykkeligt samtykke (artikel 9, stk. 2, litra a), i GDPR). Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles på grundlag af dit udtrykkelige samtykke, som du giver i forbindelse med deltagelse i kundeundersøgelsen.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Når særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, anvendes til f.eks. at målrette undersøgelsen til den rette målgruppe (og ikke indsamle yderligere følsomme personoplysninger), sker en sådan videre behandling på grundlag af samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Formål: Kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du altid kan vælge at afvise forsendelser til dette formål.
Udtrykkeligt samtykke (artikel 9, stk. 2, litra a), i GDPR). Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles på grundlag af dit udtrykkelige samtykke, som du giver i forbindelse med indgåelse af aftalen med dig om behandlingen af dine personoplysninger i vores kommunikation til at kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester.
Formål: Kommunikere internt og eksternt på arbejdspladsen
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i, at vores medarbejdere kommunikerer internt og eksternt på arbejdspladsen. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især i tilfælde af almindelige personoplysninger, der normalt behandles til dette formål.
Formål: Opfølgning og evaluering af virksomheden
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at følge op på og evaluere virksomheden. Dette er for at vi kan udvikle vores forretning og tjenester. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Formål: Udføre analyser for at få kundeindsigt
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at foretage analyser for at skabe kundeindsigt. Dette er for at vi kan udvikle og forbedre vores forretning og vores tjenester til vores kunders behov. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Formål: Følge op på og evaluere forholdet til leverandører og samarbejds
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at følge op på og evaluere forholdet til leverandører og samarbejdspartnere. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især i tilfælde af almindelige personoplysninger.
Formål: Udvikle og forbedre driften
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at gennemføre omfattende analyser for at udvikle og forbedre vores forretning, forretningspraksis og strategier. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Formål: Teste, udvikle og forbedre vores tjenester
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at teste, udvikle og forbedre vores tjenester. Dette er for at vi kan imødekomme dine og andre kunders forventninger og behov. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Formål: Administrere salg eller omstrukturering af hele eller dele af virksomheden
Kategorier af personoplysninger:
Relevante kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for salg eller omstrukturering af hele eller en del af virksomheden fra sag til sag
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at administrere et salg eller en omstrukturering af hele eller en del af virksomheden. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål i tilfælde af omstrukturering eller salg inden for koncernen.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Formål: Afholde møder, webinarer og lignende aktiviteter
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at afholde møder, webinarer og lignende aktiviteter. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du frivilligt vælger at deltage i et møde, webinar eller lignende aktivitet arrangeret af de relevante koncernselskaber.
Formål: Gennemføre konkurrencer, arrangementer og lignende aktiviteter
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at gennemføre konkurrencer, arrangementer og lignende aktiviteter. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du frivilligt vælger at deltage i en konkurrence, begivenhed eller lignende aktivitet arrangeret af de relevante koncernselskaber.
Formål: Følge op på og evaluere afsluttede aktiviteter
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at følge op på og evaluere afsluttede aktiviteter. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især i tilfælde af almindelige personoplysninger.
Formål: Fastlægge og håndhæve vores retskrav
Kategorier af personoplysninger:
De relevante kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at fastlægge og håndhæve retskravet i den enkelte sag
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at fastlægge eller håndhæve et krav i et individuelt tilfælde. Vores vurdering er, at denne legitime interesse klart vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Etablere retskrav
(Artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR) . Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, der behandles til dette formål, foretages på grundlag af undtagelsen for at fastlægge eller håndhæve krav.
Formål: Svare på retlige anmodninger
Kategorier af personoplysninger:
Alle kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at besvare og vurdere anmodningen i det enkelte tilfælde. Normalt drejer det sig om identifikationsdata, kontaktoplysninger, billed- og lydmateriale, profildata, kommunikation, kommunikationshistorik og sagshistorik.
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Når de pågældende koncernselskaber deler personoplysninger for at besvare en lovlig anmodning, foretages behandlingen på grundlag af en interesseafvejning for at opfylde de pågældende koncernselskabers legitime interesse i at besvare anmodningen. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når det relevante koncernselskab, der har modtaget anmodningen, har en retlig forpligtelse til at svare på anmodningen, og hvor de relevante koncernselskaber skal samarbejde om at besvare anmodningen.
Formål: Beskytte og sørge for vores medarbejderes sikkerhed
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at beskytte og sikre vores medarbejderes sikkerhed, f.eks. i tilfælde af trusler eller lignende hændelser. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især med hensyn til formålet.
Formål: Håndtere dine erstatningssager
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af kontrakten med dig i henhold til vores Vilkår.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav.
Formål: Håndtere dine skadessager
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af kontrakten med dig i henhold til vores Vilkår.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav.
Formål: Afgive tilbud og markedsføring
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Samtykke (artikel 6, stk. 1, litra a), i GDPR). Når vi deler dine personoplysninger automatisk med sociale netværksplatforme for at kunne levere tilbud og markedsføring ved hjælp af cookies (cookies) og lignende teknologier, understøttes behandlingen for det meste af det samtykke, du giver, ved at acceptere brugen af cookies og lignende teknologier til samme formål.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Når vi manuelt deler dine personoplysninger med sociale netværksplatforme, finder behandlingenbehandlingen sted for at opfylde vores legitime interesse i at levere tilbud og markedsføring, herunder tilpasset og personlig markedsføring på sociale medier.
Formål: Kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du altid kan vælge at afvise forsendelser til dette formål.
Udtrykkeligt samtykke (artikel 9, stk. 2, litra a), i GDPR). Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles på grundlag af dit udtrykkelige samtykke, som du giver i forbindelse med indgåelse af aftalen med dig om Behandlingen af dine personoplysninger i vores kommunikation til at kommunikere om os, vores forretning og vores tjenester.
Formål: Afholde møder, webinarer og lignende aktiviteter
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at afholde møder, webinarer og lignende aktiviteter. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du frivilligt vælger at deltage i et møde, webinar eller lignende aktivitet.
Formål: Gennemføre konkurrencer, arrangementer og lignende aktiviteter
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at gennemføre konkurrencer, arrangementer og lignende aktiviteter. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, især når du frivilligt vælger at deltage i en konkurrence, begivenhed eller lignende aktivitet.
Formål: Håndtere dine skadessager
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af kontrakten med dig i henhold til vores Vilkår.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav .
Formål: Håndtere dine erstatningssager
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Opfyldelse af kontrakten (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for opfyldelsen af kontrakten med dig i henhold til vores Vilkår.
Etablere retskrav (artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles kun i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dit retskrav .
Formål:
En, flere eller alle vores forskellige formål som er anført i denne persondatapolitik afhængig af hvilke formål og hvilke personoplysninger, som tjenesteudbyderen overlades.
Tjenesteudbyderen handler alene i overensstemmelse med vores formål og efter vores instruks og har ikke deres eget formål med behandling af personoplysninger.
Kategorier af personoplysninger:
En, flere eller alle de forskellige kategorier af personoplysninger, som er anført i denne persondatapolitik afhængig af hvilke formål og hvilke personoplysninger, som tjenesteudbyderen overlades.
Retsgrundlag for behandlingen:
En, flere, eller alle de forskellige grundlag for lovlig behandling, som er anført i denne persondatapolitik, afhængig af hvilke formål og hvilke personoplysninger, som tjenesteudbyderes overlades.
Formål: Administrere et salg eller en omstrukturering af hele eller en del af virksomheden
Modtager:
Kategorier af personoplysninger:
Relevante kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at styre salget eller omstruktureringen af hele eller en del af virksomheden.
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at administrere et salg eller en omstrukturering af hele eller en del af virksomheden. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål, hvis køberen driver den samme eller lignende forretning som os.
Yderligere brug af særlige kategorier af personoplysninger. Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, behandles til dette formål på grundlag af det samme retsgrundlag som til dette formål, dvs. håndtere din skadessag eller erstatningssag, hvortil oplysningerne oprindeligt blev indsamlet.
Formål: Fastlægge og håndhæve retskrav
Modtager:
Kategorier af personoplysninger:
De relevante kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at fastlægge og håndhæve retskravet i den enkelte sag
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at fastlægge eller håndhæve retskrav i et individuelt tilfælde. Vores vurdering er, at denne legitime interesse klart vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Etablere retskrav
(Artikel 9, stk. 2, litra f), i GDPR). Eventuelle særlige kategorier af personoplysninger (følsomme personoplysninger), såsom helbredsoplysninger, der behandles til dette formål, foretages på grundlag af undtagelsen for at etablere retskrav.
Formål: Opfylde retlige forpligtelser
Modtager:
Kategorier af personoplysninger:
Relevante kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at overholde den respektive retlige forpligtelse.
Retsgrundlag for behandlingen:
Retlig forpligtelse (artikel 6, stk. 1, litra c), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser.
Formål: Svare på retlige anmodninger
Modtager:
Kategorier af personoplysninger:
Alle kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for at besvare og vurdere anmodningen i det enkelte tilfælde. Normalt drejer det sig om identifikationsdata, kontaktoplysninger, billed- og lydmateriale, profildata, kommunikation, kommunikationshistorik og sagshistorik.
Retsgrundlag for behandlingen:
Retlig forpligtelse (artikel 6, stk. 1, litra c), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser.
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Hvis der ikke er en udtrykkelig retlig forpligtelse for os til at besvare en anmodning fra en myndighed, men hvor vi alligevel vurderer, at vi og den relevante myndighed har en legitim interesse i, at vi besvarer anmodningen, sker behandlingen på baggrund af en interesseafvejning, hvis vi i det enkelte tilfælde vurderer, at vores og myndighedens legitime interesse i , at vi besvarer Din anmodning opvejer din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Formål: Beskytte og sørge for vores medarbejderes sikkerhed
Modtager:
Kategorier af personoplysninger:
Retsgrundlag for behandlingen:
Legitim interesse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at beskytte og sikre vores medarbejderes sikkerhed, f.eks. i tilfælde af trusler eller lignende hændelser. Vores vurdering er, at denne legitime interesse vejer tungere end din ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet til dette formål.
Insurello AB
Luntmakargatan 26
111 37 Stockholm
Sweden
De pågældende koncernselskaber har indgået en gensidig aftale i henhold til artikel 26 i GDPR om at dele ansvaret mellem selskaberne og sikre beskyttelsen af dine personoplysninger, når koncernselskaberne er fælles ansvarlige for behandlingen.
Du har ret til at få adgang til det væsentlige indhold af denne aftale. I så fald kan du kontakte os på dataprotection@insurello.dk eller på kontaktoplysningerne i afsnit 13 "Hvis du har spørgsmål".
Relevant advokat eller advokatfirma
Hvis vi hyrer et advokatfirma eller advokatfirma til at håndtere din sag, vil du modtage konkrete oplysninger herom, og hvilket advokatfirma eller advokatfirma der vil bistå med at behandle din sag på vores vegne.
Når vi hyrer et advokatfirma eller advokatfirma til at behandle din sag, og hvis vi er fælles ansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger med firmaet, indgår vi en særlig aftale med firmaet i henhold til gdpr's artikel 26 om at fordele ansvaret mellem os og det relevante advokatfirma for behandlingen af dine personoplysninger inden for rammerne af opgaven.
Du har ret til at få adgang til det væsentlige indhold af dette arrangement. I så fald kan du kontakte os på dataprotection@insurello.dk eller på kontaktoplysningerne i afsnit 13 "Hvis du har spørgsmål".
Facebook Ireland Limited
Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02C525, Irland
Oplysninger om Facebook Irelands behandling af dine personoplysninger, herunder deres retsgrundlag for behandlingen, og hvordan du kan udøve dine rettigheder over for Facebook Ireland, findes i deres datapolitik.
Vi har indgået en aftale om fælles ansvar for at fastlægge vores respektive ansvar og roller i forhold til behandlingen af dine personoplysninger, som vi og Facebook Ireland er fælles ansvarlige for.